Thursday, September 14, 2006

THE VIEW FROM MY KITCHEN WINDOW

Anne of the French "Papilles Et Pupilles" has proposed us to post some photos of the view we have from one of our windows at home. In that way, we can all travel around the world while comfortably sitting in front of our computer, thus not moving from our chairs!

If you want to participate, you just need to send a 400x300 pixel version of your picture(s) and give her your name, the name of your blog and your location no later than September the 30th, 2006...

I have decided to show you the Salève as my love story with this intriguing mountain is still actual and stronger than ever!

This spring, early in the morning: the Petit Salève and it's big brother the Salève as seen from my kitchen window which looks towards the south...
A few days ago, the sky was extremely blue and the flanks of the Salève created a scene of beautiful contrast thanks to their deep green end-of-summer colour...
That's what you can see if you turn your head to the right when looking out of my kitchen window.

15 comments:

  1. Un décor majestueux......!!

    ReplyDelete
  2. tu vois cela de ta fenêtre ???
    la nature comme au premier jour.
    J'ai aussi envoyé 2 photos à Anne, ainsi nous saurons un peu plus de la vie des gens que nous rencontrons sur les blogs.
    bonne journée dans ton coin de paradis :-)

    ReplyDelete
  3. Ah, tout le monde n'a pas la vue sur le Saleve. Tu m'enchantes toujours avec tes photos.

    ReplyDelete
  4. My kitchen window has the worst view in the house!

    ReplyDelete
  5. J'ai envoyé une ptite photo aussi !
    Depuis mon déménagement, je vois aussi le Salève, depuis ma chambre et mon bureau. Mais de bien moins près que toi ;)

    ReplyDelete
  6. Quand mes parents avaient une maison en Haute Savoie, je voyais aussi le Salève de ma chambre... Y a plus moche!!!

    ReplyDelete
  7. Que c'est beau! Ça doit inspirer...

    ReplyDelete
  8. oh la belle vue sur les montagnes!

    ReplyDelete
  9. Tu as une vue magnifique!!!

    ReplyDelete
  10. C'est majestueux!! Quelle chance tu as!

    ReplyDelete
  11. Merci beaucoup pour cette superbe photo. Je la rajoute aux autres.

    ReplyDelete
  12. Oh, Rosa!

    I've missed so many of your posts! They're all gorgeous as is this view from the window. What a wonderful event!

    ReplyDelete
  13. Oh Rosa, what a beautiful view! How fortunate you are to see that beautiful mountain every day. Wow.

    ReplyDelete
  14. COLETTE: MERCI!

    BRIGITTE: Oui, c'est ce que je vois depuis ma fenêtre! J'aime vraiment l'idée d'Anne car c'est sympa de pouvoir partager un peu de sa vie avec les autres et vice versa...

    GRACIANNE: Merci pour ton commentaire fort sympathique!...

    WANDERING COYOTE: That's not funny :-(...

    SAN: J'attends avec impatience de voir ta photo car je n'arrive toujours pas à aller sur ton blog... Il est beau notre Salève, hein?!

    MAMINA: Ca devait être beau!...

    ELVIRA: Oui, tout à fait...

    HÉLÈNE: Merci ;-)!

    MAYACOOK: Merci!...

    CLAIRECHEN: J'en suis bien consciente ;-)!

    AVITAL: Merci!

    PAPILLES ET PUPILLES: Merci d'avoir organisé cet évènement!...

    Ivonne: Thanks for leaving a comment and for passing by, Ivonne! I'm glad you like my blog!...

    ROSA: Thanks, Rosa! I am fortunate and I can't stop thinking that it's a wonderful view that I have...

    SHER: Thanks! It is a real pleasure to see that everyday! Poor you...

    ReplyDelete